<div>DİYARBAKIR/BATMAN (AA) - Diyarbakır ve Batman'da sıcak hava yaşamı olumsuz etkiliyor.</div><div>Meteoroloji 15. Bölge Müdürlüğü internet sitesinde yer alan bilgiye göre, Diyarbakır'da bugün en yüksek hava sıcaklığı 41, Batman'da 42 derece olarak ölçüldü.</div><div>Diyarbakır ve Batman'da sıcaklığının en yüksek olduğu öğlen saatlerinde kent merkezindeki cadde ve sokaklar boş kaldı. Dışarıya çıkmak zorunda kalan vatandaşların da park ve bahçelerdeki ağaçların gölgesinde serinlemeye çalıştığı görüldü.</div><div>Diyarbakır'da çocuklar Anzele Parkı'ndaki süs havuzunda serinlemeye çalıştı.</div><div>Çocuğunu Anzele Parkı'na getirdiğini belirten baba Halit Aylak, çocuğun bir yandan serinlediğini, bir yandan da güzel vakit geçirdiğini söyledi.</div><div>Aylak, "Hava çok sıcak olduğunda çocuklar nerede olursa olsun buraya gelmek istiyorlar. Sıcaklık 40 dereceyi aştığı zaman çocuklar bunalıyor ve buraya gelip serinlemek istiyorlar. Buranın suyu temiz." dedi.</div><div>Çocuklardan Muhammet Emirhan Sezer. havanın çok ısındığını ve arkadaşlarıyla serinlemeye geldiğini anlattı.</div><div>Süleyman Canbey ise sıcak havada arkadaşlarıyla Anzele Parkı'ndaki süs havuzuna girerek serinlediklerini dile getirdi.</div>