<div>DİYARBAKIR (AA) - Diyarbakır'da düzenlenen "Okul Öncesi Fen, Doğa ve Astronomi Şenliği"ne katılan öğrenciler çeşitli deneyler yaptı.</div><div>İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından "Dünyayı ve ekosistemi koruma bilincini geliştirmek" amacıyla düzenlenen şenliğe 32 bağımsız okul öncesi eğitim kurumu katıldı.</div><div>Müdürlüğün bahçesindeki etkinliğe aileleriyle katılan çocuklar, açılan sergileri gezdi.</div><div>Bilim atölyelerinde yapılan deneyleri gözlemleme imkanı bulan öğrenciler, bazı deneylere de katıldı.</div><div>Açılışın ardından stantları gezen İl Milli Eğitim Müdürü Murat Küçükali, ilgili öğretmenlerden çalışmaları hakkında bilgi aldı.</div><div>Küçükali, AA muhabirine, etkinlikle ana sınıfından itibaren çocukların uzay, doğa, bilim ve matematiğe ilgisini artırmayı, bu alanda ilerlemelerini, memlekete faydalı insanlar olarak yetişmelerini sağlamayı amaçladıklarını söyledi.</div><div>Çocukların öğretmenleriyle okullarında yaptıkları etkinlikleri şenlikte sergileme imkanı bulduğunu ifade eden Küçükali, "Bu tür çalışmaların, çocukların bilim insanı olarak yetişmelerine katkısı olacak. İnşallah her yönüyle çocuklarımıza faydası olacak." dedi.</div>