<div>GAZİANTEP (AA) - Gaziantep'te, mobil mamografi aracı ile kanserde erken teşhis için kırsal mahallelerde yaşayan 113 bin 352 kişiye tarama yapıldı.</div><div>Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, Sağlık Bakanlığı ile Büyükşehir Belediyesi işbirliğinde kurulan Kanserde Erken Teşhis ve Eğitim Merkezi (KETEM) mobil mamografi aracı ile kırsal mahallelerde yaşayan vatandaşlara tarama yapılıyor.</div><div>Kentte kanser ile ilgili 76 bin 219 vatandaş bilgilendirilirken kırsal mahallelerde yaşayan 113 bin 352 vatandaşa ise kanser taraması yapıldı.</div><div>Açıklamada görüşlerine yer verilen Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Daire Başkanı Serdar Tolay, kanserde erken teşhisin önemli olduğunu belirtti.</div><div>Tolay, kadın ve erkeklere yönelik birçok kanser türünün tarama kapsamında olduğunu kaydetti.</div><div>Binevler KETEM sorumlusu Gülbin Yıldırım ise yapılan taramaların önemli olduğunu ifade etti.</div>