<div>MARDİN (AA) - Mardin Eğitim Araştırma Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Mehmet Kabak, Dünya KOAH Günü dolayısıyla açıklamalarda bulundu.</div><div>Kabak, KOAH hastalığını ilerleyici ama önlenebilir bir hastalık olarak tanımladı.</div><div>Şu an dünyada 3,2 milyon insanın KOAH tanısı aldığını ifade eden Kabak, bu rakamın Türkiye'de de 2007-2017 yılları arasında toplumun yüzde 17,5'luk kesimini oluşturduğunu söyledi.</div><div>1990'lı yıllarda başlayan sigara tüketiminin ilerlemesiyle KOAH hastalığının daha çok tetiklendiğini belirten Kabak, "Dünyada en sık ölüm sebepleri arasında dördüncü sırada yer alıyor. İlerleyen dönemlerde üçüncü sıraya yükselmesini öngörüyoruz." dedi.</div><div>Kabak, hastaların en çok nefes darlığı şikayetiyle hastaneye geldiğini ifade ederek, başvuran hastalara yapacakları basit bir muayene ve röntgen çekimiyle tanı koyabildiklerini söyledi.</div><div>Hastalara sigarayı bırakmalarını tavsiye eden Kabak, dumanlı alanlardan uzak durmaları ve düzenli egzersiz ve spor yapmalarının, beslenmelerine dikkat etmelerinin de önemli olduğunu vurguladı.</div><div>Kabak, "KOAH ataklarını önlemek için 65 yaş üstü insanlara grip aşısını öneriyoruz 5 yılda bir de zatürre aşısı öneriyoruz." ifadelerini kullandı.</div><div></div><div></div><div></div>