İl Tarım ve Orman Müdürlüğü gıda kontrol ekipleri tarafından gerçekleştirilen denetimlerde, işletmelerin 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu hükümlerine uygun faaliyet gösterip göstermediği kontrol edildi.
Numuneler laboratuvarda incelenecek
Denetimler sırasında çeşitli gıda ürünlerinden numuneler alınarak, ürünlerin yürürlükteki mevzuata uygunluğunun belirlenmesi amacıyla yetkili laboratuvarlara gönderildi. Yapılacak analizlerle ürünlerin güvenilirliği ve kalite standartlarına uygunluğu değerlendirilecek.
Amaç güvenilir gıda ve halk sağlığını korumak
İl Tarım ve Orman Müdürlüğünden yapılan açıklamada, denetimlerin temel amacının gıda güvenliğini sağlamak, halk sağlığını korumak ve tüketici haklarını güvence altına almak olduğu belirtildi.
Açıklamada, "Tarladan sofraya güvenilir gıda" anlayışıyla yürütülen resmi kontrollerin yıl boyunca aralıksız devam edeceği vurgulanarak, vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşması için denetim faaliyetlerinin kararlılıkla sürdürüleceği ifade edildi.