Siirtli Sporcu Dünya Şampiyonası'nda Türkiye'yi Temsil Edecek

Siirtli milli sporcu Şirin Aşkara, Sivas'ta düzenlenen U17 Yeşilay Kadınlar Güreş Türkiye Kupası'nda 40 kiloda Türkiye Şampiyonu oldu. Elde ettiği başarıyla dikkat çeken genç sporcu, Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de gerçekleştirilecek U17 Dünya Şampiyonası'na katılma hakkı kazandı.

Siirtli Sporcu Dünya Şampiyonası'nda Türkiye'yi Temsil Edecek

17-19 Haziran 2026 tarihleri arasında Sivas'ta düzenlenen organizasyonda mindere çıkan Şirin Aşkara, 40 kilogram kategorisinde rakiplerini geride bırakarak altın madalyanın sahibi oldu. Başarılı performansıyla Türkiye şampiyonluğuna ulaşan genç güreşçi, uluslararası arenada Türkiye'yi temsil etme hakkı elde etti.

Bakü'de Dünya Şampiyonası Heyecanı Yaşayacak

Türkiye şampiyonluğunun ardından Şirin Aşkara, 27 Temmuz - 2 Ağustos 2026 tarihleri arasında Azerbaycan'ın Bakü kentinde düzenlenecek U17 Dünya Güreş Şampiyonası'nda mücadele edecek.

Genç sporcunun dünya şampiyonasında ay-yıldızlı formayla mindere çıkacak olması, Siirt spor camiasında büyük sevinç yarattı.

Siirt Sporuna Gurur Yaşattı

Siirt Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, Şirin Aşkara'nın elde ettiği başarının kent adına önemli bir gurur kaynağı olduğu belirtilirken, genç sporcu tebrik edilerek dünya şampiyonasında başarı dileklerinde bulunuldu.

Şirin Aşkara'nın elde ettiği Türkiye şampiyonluğu, Siirt'te yetişen sporcuların ulusal ve uluslararası başarılarına bir yenisini daha ekledi.