<div>Olay, Siirt merkeze bağlı Doluharman köyü mevkisinde meydana geldi. Hayvanlarını otlattıktan sonra dönüş yoluna geçen göçerler, rögar kapağından sızan sudan içen hayvanların kısa süre sonra rahatsızlandığını fark ederek durumu jandarmaya bildirdi.</div> <h2>Ekipler Bölgeye Sevk Edildi</h2> <div>İhbar üzerine olay yerine jandarma ekiplerinin yanı sıra İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü ekipleri sevk edildi.</div> <div>Ekipler, telef olan hayvanların ölüm nedeninin kesin olarak belirlenebilmesi amacıyla sudan ve hayvanlardan numune alarak inceleme başlattı.</div> <h2>"32 Hayvanımız Telef Oldu"</h2> <div>Göçerlerden Nurettin İlbaş, hayvanlarını otlattıktan sonra dönüş yolunda rögar kapağından sızan sudan içen hayvanların peş peşe telef olduğunu söyledi.</div> <div>İlbaş, "Hayvanlarımızı otlattık, eve doğru yol alırken rögar kapağından sızan suyu içen 32 hayvanımız telef oldu. Çoğu hayvanımız da zarar gördü. Mağduruz. Gerekli çalışmaların yapılmasını istiyoruz." dedi.</div> <h2>Numune Sonuçları Bekleniyor</h2> <div>Göçerlerden Hıfzullah Kaygu da hayvanların suyu içtikten sonra zehirlendiğini düşündüklerini belirterek, durumu vakit kaybetmeden yetkililere bildirdiklerini ifade etti.</div> <div>Yetkililer, olayın kesin nedeninin laboratuvar incelemelerinin ardından netlik kazanacağını bildirirken, alınan numunelerin sonuçlarının beklendiği öğrenildi.</div>