<div>İl Tarım ve Orman Müdürlüğü gıda kontrol ekipleri tarafından gerçekleştirilen denetimlerde, işletmelerin 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu hükümlerine uygun faaliyet gösterip göstermediği kontrol edildi.</div> <h2>Numuneler laboratuvarda incelenecek</h2> <div>Denetimler sırasında çeşitli gıda ürünlerinden numuneler alınarak, ürünlerin yürürlükteki mevzuata uygunluğunun belirlenmesi amacıyla yetkili laboratuvarlara gönderildi. Yapılacak analizlerle ürünlerin güvenilirliği ve kalite standartlarına uygunluğu değerlendirilecek.</div> <h2>Amaç güvenilir gıda ve halk sağlığını korumak</h2> <div>İl Tarım ve Orman Müdürlüğünden yapılan açıklamada, denetimlerin temel amacının gıda güvenliğini sağlamak, halk sağlığını korumak ve tüketici haklarını güvence altına almak olduğu belirtildi.</div> <div>Açıklamada, "Tarladan sofraya güvenilir gıda" anlayışıyla yürütülen resmi kontrollerin yıl boyunca aralıksız devam edeceği vurgulanarak, vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşması için denetim faaliyetlerinin kararlılıkla sürdürüleceği ifade edildi.</div>