USD
00,00
EUR
00,00
USD/EUR
1,000
ALTIN
0.000,00
BİST
0.000,00

Siirt'te gıda denetimleri sürüyor: İşletmelerden numuneler alındı

Siirt'te gıda denetimleri sürüyor: İşletmelerden numuneler alındı

Siirt İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, halk sağlığının korunması ve güvenilir gıda arzının sağlanması amacıyla kent genelindeki gıda işletmelerinde denetimlerini aralıksız sürdürüyor. Denetimler kapsamında işletmelerden alınan numuneler, analiz edilmek üzere yetkili laboratuvarlara gönderildi.

İl Tarım ve Orman Müdürlüğü gıda kontrol ekipleri tarafından gerçekleştirilen denetimlerde, işletmelerin 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu hükümlerine uygun faaliyet gösterip göstermediği kontrol edildi.

Numuneler laboratuvarda incelenecek

Denetimler sırasında çeşitli gıda ürünlerinden numuneler alınarak, ürünlerin yürürlükteki mevzuata uygunluğunun belirlenmesi amacıyla yetkili laboratuvarlara gönderildi. Yapılacak analizlerle ürünlerin güvenilirliği ve kalite standartlarına uygunluğu değerlendirilecek.

Amaç güvenilir gıda ve halk sağlığını korumak

İl Tarım ve Orman Müdürlüğünden yapılan açıklamada, denetimlerin temel amacının gıda güvenliğini sağlamak, halk sağlığını korumak ve tüketici haklarını güvence altına almak olduğu belirtildi.

Açıklamada, "Tarladan sofraya güvenilir gıda" anlayışıyla yürütülen resmi kontrollerin yıl boyunca aralıksız devam edeceği vurgulanarak, vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşması için denetim faaliyetlerinin kararlılıkla sürdürüleceği ifade edildi.

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ