USD
00,00
EUR
00,00
USD/EUR
1,000
ALTIN
0.000,00
BİST
0.000,00

Siirt'te "Her Damla Gelecektir" Projesinde Başarılı Öğrenciler Ödüllendirildi

Siirt'te "Her Damla Gelecektir" Projesinde Başarılı Öğrenciler Ödüllendirildi

Siirt'te su tasarrufu bilincini artırmak amacıyla yürütülen "Her Damla Gelecektir" Projesi kapsamında düzenlenen yarışmalarda dereceye giren öğrenciler, okul yöneticileri ve öğretmenler, Siirt Valisi ve Belediye Başkan Vekili Dr. Kemal Kızılkaya tarafından kabul edildi.

Cumhurbaşkanlığı himayelerinde yürütülen "Ulusal Su Verimliliği Seferberliği" çerçevesinde gerçekleştirilen proje, Siirt Valiliği koordinasyonunda, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Siirt Belediyesinin iş birliğiyle hayata geçirildi. Proje kapsamında öğrenciler, okullarında suyun bilinçli kullanımını teşvik eden çalışmalar gerçekleştirerek "Su Dedektifi" rolünü üstlendi.

Programda konuşan Vali Dr. Kemal Kızılkaya, su kaynaklarının korunmasının gelecek nesiller için büyük önem taşıdığına dikkat çekerek, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan'ın öncülüğünde başlatılan Su Verimliliği Seferberliği'nin toplumsal farkındalık açısından önemli bir adım olduğunu ifade etti.

Kızılkaya, "Suyu korumak geleceğimizi korumaktır. Su vatandır, su medeniyettir, su geleceğimizdir." sözleriyle su tasarrufunun önemini vurguladı.

Yarışma kapsamında okulların su tüketim verileri değerlendirilerek tasarruf oranlarına göre dereceye giren okullar belirlendi. İlkokul kategorisinde Şehit Davut İlbaş İlkokulu, ortaokul kategorisinde Şehit Öğretmen Mehmet Kapusuz Ortaokulu, lise kategorisinde ise Millî Egemenlik Anadolu Lisesi birincilik elde etti.

Proje kapsamında ayrıca 2 Nisan 2026 tarihinde düzenlenen Su Verimliliği Paneli ile öğrencilere ve vatandaşlara su tasarrufunun önemi anlatılırken, Su Ayak İzi Sergisi ile görünmeyen su tüketimine dikkat çekilerek toplumda sürdürülebilir su kullanımı konusunda farkındalık oluşturuldu.

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ